Profiel

Naam: Erik

Leeftijd: 29

Woonplaats: Venlo

Beroep: Uhm wereldreiziger daarvoor verkoper bij een groothandel in constructiestaal

Hobbies: Kanopolo, wildwatervaren en gitaarspelen.


Reiservaring: Jarenlang veel in de Alpen geweest. Vorig jaar 2 weken India en 1 week Nepal. Nepal is echt relaxed en zeker voor herhaling vatbaar.

Waarom deze reis? Ik was toe aan iets anders. Iets groots waar je nog een tijd van kan nagenieten. Loes wilde al lang een wereldreis maken, dus dat totaal andere is de wereldreis geworden.
Op zich geen slechte keuze toch?

Waarom op de fiets? Ik ben graag sportief bezig en met de fiets bepaal je zelf je route en kan je gaan en staan waar je wilt.

Verwacht hoogtepunt: Iedere dag moet een hoogtepunt worden. Of leg ik de lat dan wel erg hoog?

Verwacht dieptepunt: Knallende ruzie met Loes... en als je 12 maanden samen reist zou dat er best wel eens in kunnen zitten.

Motto: Je moet doen waar je je lekker bij voelt.


Naam: Loes

Leeftijd: 23

Woonplaats: Dat was Venlo

Beroep: Diëtiste

Hobbies: Sporten (bodypumpen, hardlopen, zumba, spinnen (sinds kort)), m’n hondje maxi, gezellige dingen met vriendinnetjes doen.


Reiservaring: Als klein kindje met papa en mama op de camping; In Duitsland, Belgie, Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland, Spanje, Italië, Slovenië en Engeland. Daarna als 16 jarige voor het eerst alleen op reis met twee vriendinnetjes op de camping van Texel, en het jaar erop met een vriendinnetje naar Kroatie. In 2007 voor het eerst buiten europa en meteen 9 weken in mijn eentje naar Thailand. Om afgelopen jaar op nieuw naar Azie te vertrekken, toen 3 weekjes India en Nepal.

Waarom deze reis? Waarom niet? Nu is het moment om het te doen. Iets van de wereld te zien, te genieten, en vooral een jaar lang doen waar ik zin in heb zonder beslommeringen en verplichtingen. Dit om mezelf en de wereld te leren kennen.

Waarom op de fiets? Ook weer; Waarom niet? Ik vind het heerlijk om te sporten, om lekker actief buiten bezig te zijn. Je ziet veel meer van de omgeving en je bepaald zelf waar je gaat of staat. Op de fiets sta je midden tussen de mensen de natuur en het land.

Verwacht hoogtepunt: In de eerste maand, de eerste klim overwinnen! En natuurlijk de eindbestemming (Rome) bereiken. Maar ook de eerste dag wegfietsen wetende een jaar lang het avontuur te gemoed te gaan. En dan heb ik het alleen nog over de eerste maand.

Verwacht dieptepunt: Als je een jaar op reis gaat wordt je bijna gegarandeerd een keertje ziek. Dit kan zijn als ik zelf ziek ben maar ook als Erik iets krijgt en ik met hem naar een ziekenhuis moet. Je beroerd voelen in het buitenland waar je niet weet of je de medische wereld kan vertrouwen. Je gezondheid is zo belangrijk dat het een dieptepunt zal zijn als we daar niet meer zeker van zijn.

Motto: Live! Love! laugh!

Hoe zijn we te bereiken:

 
2 Responses
  1. annemie Says:

    Leuk jullie profielen. En Loes, jouw hoogtepunt heb je erg letterlijk genomen: de eerste klim. Ik ben benieuwd hoe het je vergaat want ik heb ooit ook geklommen (maar dan in de Pyreneeen). En ik denk dat ik die eerste dag, als je 's ochtends wegfietst, ook wel lang in mijn herinnering houden ook al denk ik niet dat dat voor mij een hoogtepunt is: een jaar zonder dochter!!!
    Maar ook al zal ik je missen en misschien heel veel beren op je pad zien (figuurlijk dan wel) toch wens ik je/jullie een heel goede reis, een prachtig jaar en veel voorspoed (wat een woord he!)
    En bovenal bewonder ik je durf dat zo'n reis te ondernemen.
    Annemie.


  2. Anoniem Says:

    Dag lieve Erik en Loes, vandaag is jullie lange reis begonnen. Mama voelt zich een beetje raar vanbinnen, ik weet niet wat het is??? Heel lief van jullie om nog even bij de Zusters langs te gaan om mij goede dag te zeggen. Het weer is vandaag super, dik 20 graden en een lekker zonnetje, veel succes op deze hele lange reis!
    Mama Veenje


Een reactie posten