Wekelijkse update; Week 9







Ko Chang verlaten
Zondag 1 november Trat




Deze week:
- On the road again
- Finding Nemo
- Erik en de stekels in z'n voet
- Swiming with dolphins


On the road again
Afgelopen week hebben we genoten van zon zee en strand op Ko Chang. Een geweldige plek waar we heerlijk konden relaxen.
Dat de wereld maar klein is bleek toen we Mark (oud-collegaatje van Erik uit Baarlo) tegen kwamen.
Mark en Evelien dankjewel voor alle gezelligheid!
Maar nu deze twee medereizigers het vliegtuig weer naar huis pakken, vinden wij de tijd rijp om ook weer verder te reizen. De komende week gaan we opweg naar de grensovergang met Cambodja.



Finding Nemo
Nadat we vorige week enthousiast zijn geworden over snorkelen tijdens onze duik met een setje geleende snorkelgear besloten we met Mark en Evelien mee te gaan op snorkeltrip. We boekte een boottrip waarbij we bij vier verschillende eilandjes het zeewater in mochten plonzen. Volgens de kenners is het hier echt geen toplocatie maar voor ons als beginners was het ontdekken van de onderwaterwereld geweldig.
Onbegrijpelijk dat er zich onder die ogenschijnlijke strak blauwe waterspiegel een heel schouwspel van leven afspeelt. Enthousiast liggen we in het water en wijzen elkaar iedere nieuwe ontdekking aan. Vele zebravisjes, een grote school beige vissen, fel oranje kerstboomwormen, flouriserend koraal, regenboogvisjes en allerlei andere verassende planten en dieren.




Erik en de stekels in de voet
Zilveren kraaloogjes en een felblauw mondje omgeven door 100 scherpe donkerbruine stekels die als een rond bolletje het zeewater in prikken...
Het is een van de wonderlijke wezens die we ontdekte tijdens onze snorkeltrip. Nog geen 5 minuten in het water moest Erik zijn nieuwschierigheid in ondiep water bekopen met zeker 8 van deze stekels in zijn voet. Auw!
De kapitein riep geruststellend "no poison no poison" maar de grote van het hakmes waar het personeel mee aan kwam lopen verontruste ons lichtelijk. Gelukkig bleek de schrik ongegrond. Het mes, waarmee je makkelijk een hele voet af zou kunnen hakken werd alleen gebruikt om plat op de voet te slaan.. Wat er nu met de voet moet gebeuren is onduidelijk. De locals zeggen dat het zo oke is en andere adviseren om de stekels er uit te verwijderen. Een uurtje pulken met een pincet en een nagelkipper heeft nog weinig opgeleverd. Een stekelige ervaring die zijn nasleep nog zal hebben.



Swimming with dolphins
Als klein meisje droomde Loesje er in Harderwijk al van om later dolfijnentrainster te worden. Afgelopen week is deze droom wat dichterbij gekomen tijdens een uurtje zwemmen met dolfijnen. Het boeken was lastig en het dolfinarium stelde niet veel voor maar de ervaring was zeker leuk. Het was mooi om deze dieren van zo dichtbij wat beter te leren kennen.

Literaire note van Erik: "Kortom het was Dolfijn"
9 Responses
  1. annemie Says:

    Hallo Luitjes. Raad eens wie ik ben??
    Een advies van Kim: een doek gedrenkt in azijn een nachtje om de voet wikkelen. De volgende dag kun je de stekels er zo uit halen met een pincet.
    Mark heeft ook nog een advies. Hij stelt voor om de doek in stroop en eigeel te dopen (dit is een grapje!!)
    Succes met het verdere fietsavontuur. Jullie weekje relax was in ieder geval geweldig!!! en jouw aanbod om ons rond te leiden in Thailand houden we er nog eventjes in (voor een volgend reisje).
    Groetjes en veel fietsplezier.
    Annemie.


  2. Marian Says:

    Hee! Dit verhaaltje doet me wel denken aan onze avonturen hier! Terwijl er duizenden kilometers tussen onze werelden in zitten, vullen wij onze vrije tijd ook veel met snorkelen, zonnen, zwemmen en genieten ;) En gek genoeg had Wouter laatst ook in een zee-egel gestaan, maar wees gerust, de stekels gaan er vanzelf weer uit! Het lichaam stoot dit wel af :)

    Ik hoop dat jullie snorkeltrip verder wel helemaal top was, en als je gek bent op snorkelen...zou ik eens een proefduik gaan maken ;)

    Veel plezier komende week, en ik zie het volgende mailtje wel weer tegemoet!

    Groetjes vanaf Curacao


  3. Anoniem Says:

    Lieve jongelui!!!
    Wat een avonturen zeg! Heerlijk.
    wat die stekels btrefd, ik weet er alles van, heb ik in het verleden ook gehad. Alleen hoe ik ervan ben gekomen weet ik niet meer, dus ik neem aan dat ze vanzelf wel weer weg gaan!
    Dus nu weer op de trappers naar Cambodja, dat zal wel andere koek zijn. Passen jullie goed op??
    Wij hebben een leuk weekend met Ellen en André gehad.
    Heerlijk gewandeld in Zuid Limburg en dan die herfstkleuren, we hebben genoten.
    Schattebouten de hartelijke groetjes van,
    Mam uit Baarlo


  4. mammie. Says:

    Hallo, hier nog een keer met Annemie.
    Toen ik nog eens naar jouw figuurtje keek Loes viel het me op dat je toch wel erg mager aant worden bent. Even een wijze raad van moeders om toch vooral goed te eten. En dat moet in Thailand met al die lekkere hapjes toch wel te doen zijn.
    Verder alle goeds op weg naar Cambodja.
    Doei, doei.


  5. Anoniem Says:

    Dag Loes en Erik,
    Erg leuk om iedere week weer over jullie ervaringen te lezen!
    Wat ik me afvraag is waar jullie overnachten? Nog steeds in het tentje of in hostels of nog anders? Ik hoop het in een volgende update te lezen! Goede reis gewenst en veel plezier!

    Toos


  6. Sanne Says:

    Hey Loes en Erik!!
    Ieks die stekels van die zee-egel! Daarom hadden Rob en ik dus surfschoentjes gekocht voordat we naar Egypte gingen ;). Maarja die wijze raad achteraf heb je nu natuurlijk niks aan ;). Ik hoop dat Erik er niet veel last van heeft!
    Leuk dat jullie nog bekenden zijn tegengekomen! Dat verwacht je natuurlijk niet.

    Veel plezier nog en pas goed op!
    xxxx


  7. Anoniem Says:

    Heeeej Loes & Erik..
    Erg leuke verhalen weer om te lezen.. Het wordt hier thuis toch wel bijna elke dag gecheckt of er weer een nieuw verhaal op staat..
    Hier is de herfstvakantie net voorbij.. en school is dus weer begonnen..... bleeeerg:P
    over 3 weken heb ik ongeveer toetsweek...
    Ik vraag me eigenlijk af hoeveel jullie mee hebben als bagage..
    Hoeveel kleren enzo...
    Ik kijk uit na de verhalen van Amerika:D ma dan moet ik nog ff wachten haha.. nog veel succes en vooral veel plezier
    xxxxxx liefs Anne


  8. Anoniem Says:

    Heeey hallo,

    Wij hebben gelukkig ook nog een weekje van de zomer kunnen genieten in de Algarve in Portugal. Lekker 28 graden, zon, zee, strand, lekkere koude pilsjes, boottochtje, etc, etc.... Nu zijn we al beetje minder jaloers op jullie, hahaha....Maar helaas is dit van korte duur, aangezien we terug zijn gekomen in koud, nat en winderig weer....
    Jullie nog heel veel plezier daar.

    xx Hai en Stans


  9. Eveline Says:

    Hey wereldreizigers!

    Potverdomme wat hebben jullie het goed he ;) Hier is het gewone leventje weer begonnen.. Wel erg leuk ook om weer te werken! Maar een jaar vakantie, das toch wel iets om jaloers op te zijn ;) Ben benieuwd wat jullie nog allemaal gaan beleven, ik ga het iig zeker volgen.. De foto's die ik nog van jullie heb ga ik binnenkort mailen (als ik de foto's eindelijk op de computer heb gezet). We vonden het verrassend gezellig met jullie op Lonely Beach! Nog bedankt daarvoor!

    Groeten! Eveline (en ook van Mark)


Een reactie posten