Wekelijkse update; Week 8







Koh chang, zondag 25 oktober




Deze week:
- Ko Chang
- Applause
- Pad Thai voor een schijntje
- Technische gegevens


Ko Chang
Vorige week schreven we al over onze bestemming Ko Chang. Na nog enkele etappes door het binnenland zijn we hier aangekomen. Hier is het genieten van zon zee en strand waardoor je bijna zou gaan overwegen hier niet meer weg te gaan.
Ko Chang is een groot eiland in de Thaise Golf, 70% is bedekt met ondoordringbaar tropisch regenwoud. Hier omheen loopt 1 enkele weg. Fietsend over deze weg horen we het getjierp en gesuis komend uit het groen en genieten we van de mooie natuur. De eerste aapjes en een kakatoe zijn al gespot! Het is een prachtige route maar per fiets is het (eigenlijk) niet te doen, omdat er ontzettend steile passages in zitten (steigerende sturen en zelfs stukjes lopen met de bepakking).


Applause
De meeste mensen hier op het eiland ploffen neer op het strand om er dan zo min mogelijk meer vanaf te komen. Dit is aan ons echter (nog) niet echt besteed. We zijn gaan snorkelen, hebben een fietstocht gemaakt naar 't zuidelijkste puntje en huurde een kano om naar enkele onbewoonde eilandjes te peddelen. De lokale bevolking en alle westerse mensen hier verklaren ons voor gek. Fietsend tegen een steile berg of peddelend ver uit de kust worden we echter wel enthousiast door hen aangemoedigd. Omdat we onzelf soms tot het uiterste drijven is dit gejuich heel erg welkom.


Pad Thai voor een schijntje
Bovenstaand lezende zou je bijna denken dat we het zwaar hebben, maar we nemen ook genoeg tijd om te relaxen hoor (heel wat stranduurtjes). We beginnen de dag meestal met een lang ontbijt op het strand. Hierbij komen de vertrouwde boterhammetjes met pindakaas of boterhammenworst voor de dag. s'Avonds maken we meestal gebruik van een van de vele eetgelegenheden. In de toerischtische plaatsen zijn restaurantjes met westerse gerechten zoals friet, spagetti en pizza maar we hebben ondertussen ook al wel wat thaise favorieten. Thais eten is overal te krijgen. In iedere straat vind je wel een kraampje dat fruit verkoopt, kipsate's bbq-d of noodelsoepjes bereid.. Voor 60 eurocent kopen we een bord pad thai (thaise bami) en voor 40 eurocent kun je genieten van een dunne pannekoek met banaan. In de restaurantjes ligt de prijs iets hoger. De rekening na een avondje uit eten is echter nooit hoger dan 5 euro pp. Goedkoop genieten van lekker eten dus.


Technische gegevens.
Dag 11; rustdag Chantaburi
Dag 12; 69 km, 21,7 gem, naar trat, zonnig wind tegen
Dag 13; 33 km, 17,2 gem, naar Ko Chang, zonnig heftige regenbui, 1 steile heuvel
Dag 14; Rustdag op het strand van Ko Chang
Dag 15; 46 km 14,4 gem, Naar zuidelijkste puntje eiland en terug, zonnig meerdere steile heuvels meer dan 20%
Dag 16; 16 km 12,6 gem, naar lonely beach, steile bergen! licht bewolkt
Dag 17; stevige kanotocht naar eilandjes, zon en licht bewolkt, 1 bui
11 Responses
  1. Mammie. Says:

    Hallo.

    Nou dat is echt genieten. En wij zitten hier maar in de herfst. Met wind en regen en verkleurde en kale bomen. Maar met wat zon erop zoals gisteren is dat ook weer een heel mooi plaatje. De zomertijd is voorbij. We zitten nu ook nog vroeg in het duister. Ja, ja dan zou ik wel met jullie willen ruilen.
    Geniet van alle oosterse produkten en van de aanmoedigingen!!

    Heel veel lieve groetjes van Annemie.


  2. Sanne Says:

    JALOERSSSSSSS!!!!!!!!!! Wat vet weer zeg! Lijkt me echt geweldig om op de fiets zo rond te trekken! En achja een steil heuveltje daar draaien we de hand niet voor om he ;) :p haha. Lekker sportief hoor!

    Ik ben alweer benieuwd naar jullie volgend avontuur!!

    xxxx Sanne


  3. Loesje Says:

    Respect!!
    Gelukkig ben ik niet jaloers.........................

    Have fun,

    Greetz
    Loesje


  4. Anoniem Says:

    Beste schattebouten,
    O,o, wat een ander leven dan hier in Venlo! En evengoed zo sportief.
    We kunnen het ons helemaal voorstellen.
    we krijgen steeds meer zin om naar Thailand te gaan.
    Zijn daar ook vakantiehuisjes te koop? Erik, je weet dat je mama daar gek op is! Was die persoon uit Baarlo daar ook op vakantie?
    Wij hebben tante Edith en de meisjes voor een paar nachten gehad. Het was heel gezellig.
    Vooral Funforest in Tegelen was een hele belevenis voor ze.
    Ook zijn we naar het vuurwerk en de mega kermis in Blerick geweest. Zwemmen in zwembad de Berckt en naar de Kerstshow van tuincentrum Leurs in Venlo. Nu is alles weer rustig hier.
    Hartelijke groetjes van,
    Pap en Mam Veenje


  5. Ingeltje Says:

    Heey Loes en Erik!
    Heel handig dat ik die berichtjes van jullie in mijn mailbox krijg, maar dan ga ik meestal ook niet meer naar jullie site... Dus ik dacht laat ik toch maar weer eens weten dat ik jullie avonturen nog altijd volg en echt wel jaloers ben! Al zou ik niet weten of ik het zou volhouden al die kilometers en steile hellingen op de fiets...
    Geniet ervan en veel succes met de volgende kilometers!
    Xx Inge


  6. Imke Welles Says:

    Ha Loes en Erik!
    Ik volg jullie verhalen met plezier!
    Geniet ervan!
    Groetjes
    Imke Welles


  7. gerry roumen Says:

    Hoi,
    Wat zien jullie er super goed en gelukkig uit!! Goed om te zien. En wat zijn jullie goed bezig. Als ik zo naar jullie afstanden en gemiddelde kijk. Goede heuvels en toch in een rap tempo. Ik neem mijn petje voor jullie af en dan ook nog op de "rust"dagen de boot en de snorkel willen pakken.
    Ik heb bewondering voor jullie.
    Blijf genieten van al het moois en elkaar!
    samba-groet,
    Gerry


  8. Moniek Classens Says:

    Heey Loes (en Erik natuurlijk!)
    Ik zag laatst dat niet meer in VieCuri werkte.. dus was wel benieuwd wat je nu deed.. Kom ik me toch hier op deze site terecht.. Wat een supergaaf plan hebben jullie zeg! En wat een leuke verhalen allemaal. Ik heb me al ingeschreven zodat ik iedere keer lekker kan genieten van jullie avontuurtjes! Ik wil jullie heel heel heel veel succes en plezier wensen voor de dingen die nog komen gaan! En ik ben alweer benieuwd naar jullie volgende verhaal!
    Liefs Moniek


  9. Alda en Jan uit Venray Says:

    Hoi Loes en Erik!

    Tof dat jullie zo'n reis maken! We zullen jullie een beetje blijven volgen! Succes met jullie verdere plannen en volop genieten!

    Hartelijke groetjes,
    Alda (moeder van Kim) en Jan (haar stiefvader)


  10. David Says:

    Hey Loes & Erik,

    Leuk jullie ontmoet te hebben in Italie. Ik ben ondertussen helemaal weer opgenomen door het drukke leven van alle dag ... werken , sporten , stappen , familie, vrienden , vriendin , ...

    Ik heb mijn fotos op facebook gepost , dus kijk maar eens rond wat ik allemaal gedaan heb .

    Verder is het leuk julie fotos van Thailand te zien ... Khaosan Road , Ko Chang , Chanterburi , ... ik ben er ook allemaal geweest, dus fijn om die herinneringen nog eens op te halen.

    Veel groetjes , succes en plezier nog gewenst op jullie avontuur!
    Grjtes
    David


  11. Anoniem Says:

    Hoi Loes,

    wat een genot moet dat zijn...geniet er van, het is jullie gegund.

    Rieky


Een reactie posten