Wekelijkse update; Week 36







Zondag 9 mei,
Taupo, Nieuw Zeeland




Deze week:
- Moederdag
- Breng je stem uit!!
- Dag Zuid, Hallo Noord
- Vulkanen
- Campers kijken
- Technische gegevens
- Antwoord op jullie


Moederdag
Voor alle moeders die dit lezen.
Geniet van jullie dag vandaag!
Laat je goed verwennen!

En voor onze eigen mama's: we denken aan jullie!







Breng je stem uit!!

De vraag van de week!
Hoe goed kennen jullie ons..?
Op de foto zien jullie ons bij het vliegveld van Taupo.
Wat zijn we hier aan het doen?




A: Loes en Erik zijn aan het toekijken hoe een stel gekken zich vrijwillig uit een vliegtuig laat vallen

B: Loes heeft een sprong gewaagd

C: Erik heeft een sprong gewaagd

D: Loes en Erik hebben allebei gesprongen

E: Anders namelijk.....

Graag willen we weten hoe jullie ons inschatten.
Breng je ook een stem uit op onze site?!!
Volgende week het antwoord.


Dag Zuid, hallo Noord
Samen met honderde andere passagiers stappen we op een joekel van een veerboot die ons in 3 uur van het zuider-eiland naar het noorder-eiland brengt. Het is een mega schip met een bioscoop, cafe, kinderruimte, zonnedek en heel wat stoelen om te relaxen. Achterin is zelfs plaats voor 50 koeien die ook met ons mee varen.
Gelukkig is de zee rustig en is gaat de vaart voorspoedig. Genieten van het zonnetje met uitzicht over de groene heuvels en blauwe zee. We spotten zelfs een dolfijn die voor de boot uit springt! Op naar het tweede deel van ons avontuur in nieuw zeeland!


Vulkanen
Eenmaal op een nieuw eiland hebben we het er over met elkaar. Nieuw Zeeland wordt nu toch wel een beetje saai, vindt je niet? Deze gedachte duurt niet lang. Even later hebben we vanuit de auto uitzicht over enkele toppen die hoog vanuit het landschap opreizen. Vulkanen!
Terwijl jullie in Europa momenteel veel ongemak ervaren door deze vuurspuwende joekels, genieten wij juist van hun aanwezigheid.
(Kennen jullie Mount Doom van Lord of the rings?? die zien we dus.)

We doen een wandeling van een dag door het vulkanisch gebied. Wat een ontdekkingstocht.
Hot springs waar de kokende stoom uit de aarde komt, zwarte gestolde lavastromen nog zichtbaar op de berg, helder blauwe meren, en rood gesteente binnen in de krater. Vulkanen zijn iets nieuws voor ons, en daarom genieten we de hele dag van deze natuurfenomenen.





Campers kijken
Lelijke Wickeds, gaaf gespoten Escapes, gammelen Jucy's, compacte Spacewagons, en luxe Backpackers. Rondcruisend door het land zie je meteen dat Nieuw Zeeland heel wat toeristen rond heeft rijden in gehuurde voertuigen. In alle kleuren, maten en vormen rijden ze over de wegen. We hebben er lol in om bij iedereen stiekum even in zijn campertje te kijken. Zo heeft de ene een luxe inbouw keuken terwijl de andere s nachts in een skybox op het dak kruipt om te gaan slapen.
Zelf houden we het toch lekker bij ons autootje.


Technische gegevens
Dag 39 Tocht rondom picton, zonnig
Dag 40 Ferryovertocht naar Wellington, zonnig
Dag 41 Museum bezoek in Wellington, stralend blauw
Dag 42 Autotocht naar Tongariro, blauwe lucht, zonnig
Dag 43 dagwandeling naar Vulkaan, Tongariro, zonnig/ligt bewolkt
Dag 44 Rondkijken in Taupo, bewolkt
Dag 45 Naar het vliegveld, Taupo, bewolkt/blauwe lucht


Antwoord op jullie
Annemie: "Hebben jullie nog tijd om naar de gletsjer terug te gaan of is dat niet meer mogelijk in tijd en aantal kilometers die je daarvoor moet maken??"
Terug gaan zit er voor ons niet in. Zeker nu we ons op het andere eiland bevinden zijn de gletsiers behoorlijk ver. Maar volgens de weersvoorspellingen regent het er nog steeds. Dus nu terug gaan zou ook zinloos zijn. Misschien een rede om ooit nog terug te komen naar nieuw zeeland....
9 Responses
  1. Anoniem Says:

    Hi travellers.
    Dat klinkt wel spannend. Wel of niet uit een vliegtuig springen. Als ik erover nadenk dan twijfel ik nog wel effe. Financieel moet het erin zitten en hebben jullie je kunnen trakteren op zo'n kostbare activiteit. Maar wetende dat Erik lichtjes hoogtevrees heeft dan weet ik niet of hij uit dat open vliegtuit zou springen. Misschien heeft hij een duwtje gehad van Loes. En 'ons Loesje' kennende. Dat meisje heeft mij al vaker verrast met verrassende dingen. Dat lieve kleine meisje wat bang was voor alles en iedereen heeft zich al zo vaak overwonnen dat ik niet versteld sta als ze nu ook de sprong gewaagd heeft.
    Ik twijfel nog effe. Heb nog effe tijd deze week.
    Maar ik vind het wel fijn te weten dat jullie nu nog steeds of alweer met beide benen op de grond staan.
    Geniet deze week van nieuwe, spectaculaire avonturen.
    Groetjes,
    Annemie.


  2. Anoniem Says:

    Al snel een antwoord. Na overleg met de mannen komen wij tot de volgende conclusie: jullie vonden het doodeng maar hebben allebei de sprong in het diepe gewaagd. Net als eigenlijk deze hele reis een sprong in het diepe en onbekende is.
    Vervolgens zijn jullie zo trots op elkaar en op jezelf dat je het toch maar gedurfd hebt dat je er een prijsvraag van gemaakt hebt.
    Als dit zo is: Chapeau!!!
    Veel groetjes,
    Geert, Mark en Annemie.


  3. Anoniem Says:

    Ik ga voor antwoord E. Anders namelijk............


    Groet Joep


  4. Anoniem Says:

    Ik kies voor D Want als jullie geen parasite hadden gesprongen dan hadden jullie dat niet gezegt.hi-hi-hi.En lef hebben jullie, dat hebben jullie al bewezen Gelukkig veilig geland en geen verzwikte enkel?.Veel liefs Oma


  5. Marleen W Says:

    Nieuw Zeeland saai?? Als ik jullie verhalen lees word ik telkens weer super jaloers. Wat een sprookje zeg, die natuur zo ontzettend mooi daar! Ja of juist thriller als je naar Mount Doom kijkt.. Gelukkig zal het er in de film nog wel wat griezeliger uitzien dan in werkelijkheid?!
    Maar echt, wat een avonturen! Prachtig. Lijkt me ook erg leuk om al die verschillende campers te zien. Het lijkt me zelf erg mooi om daar in een VW-busje rond te rijden. Of kan zo'n busje dat niet aan met al die bergen?
    Oh ja, ik zal ook nog even mijn stem uitbrengen. Ik ga toch voor D, want als ik zie wat jullie allemaal al gedaan hebben verbaasd dit me niks meer. Alhoewel ik ook erg benieuwd ben wat antwoord E dan zou kunnen zijn.
    Ik wacht vol spanning op het volgende verhaal :).

    Liefs Marleen


  6. Inge Says:

    Tsja, als je op wereldreis bent wordt saai natuurlijk een relatief begrip... Mij klinkt het in ieder geval alles behalve saai!
    Mijn avontuur zit er helaas alweer bijna op... Jullie volgende bericht zal ik weer in Nederland lezen, maar daar wordt het natuurlijk niet minder om!
    Oh enne ik ga ook voor antwoord D hoor! Ben wel benieuwd naar het antwoord.
    Geniet ervan! Xx Inge


  7. Anoniem Says:

    Lieve Loes en Erik,

    Hier een berichtje vanuit onze hotelkamer te Mettlach.
    Wij zijn overeengekomen dat Oma gelijk heeft!!!!
    Jullie zijn nu al zoveel gewent, dan kan dit er ook wel bij.
    Proficiat!
    Ook fijn dat jullie nog steeds tevreden met de auto zijn, een camper kan altijd nog, heb je nog wat te wensen.
    wij genieten ook nog steeds van onze vakantie en hopen donderdag avond weer in Baarlo thuis te komen.
    Dag schattebouten,
    Pap en Mam Veenje


  8. Hai Says:

    Hee Loes en Erik!

    Bedankt voor jullie leuke verjaardagskaartje! Vandaag geven we een feestje bij ons thuis in Nijmegen en we zullen er ook eentje namens jullie drinken.

    p.s. ik denk dat jullie allebei uit een vliegtuig gesprongen zijn... klopt dat?

    Groetjes en tot over een paar maanden!

    Hai en Stans


  9. Mia en Jos Says:

    Dag Loes en Erik,

    Jullie denken misschien dat alleen de mensen die steeds reageren op jullie avonturen de wekelijkse verhalen lezen. Dat is dus niet zo. Ook wij hebben jullie hele reis gevolgd. Hoeveel indrukken kan een mens in 1 jaar opslaan? Tot Rome konden we uit eigen ervaring eea goed meevoelen. We zijn nl in Rome geweest én we hebben delen van het traject daarheen gefietst. Na Rome is het voor ons onbekend terrein. Al met al één groot avonmtuur om jaloers op te zijn. Ga nog maar door met genieten!!
    Groetjes,

    Mia en Jos

    Mia gaat voor antwoord D en Jos voor E, nl. dat jullie die achtergrond geraffineerd hebben gefotoshopt en daar helemaal niet zijn geweest.


Een reactie posten