Wekelijkse update; Week 3






Zondag 20 september
Siteseeing Florence



Deze week:

- Temporale
- Een grote stedentrip
- Appenijnen in 1 dag door
- Technische gegevens

Allereerst; Dankjulliewel voor jullie lieve reacties! Wij vinden het erg leuk dat jullie onze avontruen volgen en we lezen met veel plezier jullie berichtjes!


Temporale
Piove, we weten niet hoe je het schrijft maar wel hoe het voelt. Temporale, klinkt als temparory maar kan helaas lang duren. Caldo, klinkt als jullie Nederlandse klimaatje maar maakt ons hier in Italie heel erg blij. Na onze vorige update was het helaas nog niet gedaan met 't slechte weer. Dinsdag belsoten we toch de spullen te pakken op weg naar Verona. De stad was prachtig en zelfs 't zonnetje brak even door. Daarna echer afzien...
's avonds vroeg donker, nergens een kameerplaats en regen met bakken uit de hemel. Na 5 keer te zijn afgewezen door mensen waar we wilde kamperen in de tuin was een lieve italiaanse boer onze redding. Lekker geslapen in een koeienstal.

1 grote stedentrip.
Verona, Ferarra, Bologna en Florence... haast om de dag fietsen we door een grote italiaanse stad. er is genoeg tijd om door de historische stadskernen te slenteren.
Misschien voor jullie ver rijden, maar ze zijn allen zeker een aanrader!









Appenijnen in 1 dag door.

De route van Reitsma heeft 2 varianten, de hoofdroute, en een makkelijker alternatief. Wij kiezen de eerste en dat betekent nog veel klimmen! De wegen door de appenijnen gaan niet door het dal maar klonkelen over de heuvels. Een waar moterparadijs hebben we gemerkt door de honderden snelheidsduivels die ons inhalen.
Nu de heuvels van Toscane voor ons, we blijven klimmen...

Technische gegevens.

Dag 16; 83 km, 15.8 gem, Veel regen, koeienstal ??
Dag 17; 98 km, 17.5 gem, bewolkt, camping Ferarra
Dag 18, 74 km, 19.3 gem, Zonnig, camping Bologna
Dag 19, 38 km, 15.9 gem, Zonnig, Wildkamperen net buiten Bologna
Dag 20, 105 km, 15.3 gem, Zonnig warm, camping Florence



Ps. Vertaling: Piove--> regen; Temporale --> onbestendige weersomstandigheden; Caldo --> warm/heet
10 Responses
  1. Annemie Says:

    Geweldig hoe jullie het doen. De paus zegent jullie tour rijkelijk maar jullie blijven positief. En weer is het op weer-on-line geweldig. Ik snap soms echt niet waar die buien dan vandaan komen. Hier is het ook goed nazomeren. Temperaturen boven 20 graden en veel zon (en geen drup regen maar wel weerkplicht).
    Niet teveel shoppen in al die Italiaanse steden. Maar jullie kunnen toch niet zoveel extra's meer mee.
    Is de volgende grote stad Rome?????

    Kusje, Annemie.


  2. Anoniem Says:

    Lieve Loes en Erik,
    Weer fijn om wat van jullie te zien en te horen natuurlijk.
    De haren zijn ook al lekker aan het groeien zie ik.
    En in de oude boeren stal zien we een antieke trekker en een brommertje, het zal er wel lekker gestonken hebben denk? En hoe gaat het dan met het eten, krijgen jullie wel genoeg, nog niet aan de race kak geweest?
    De foto in Florence komt ons ook heel bekend voor, ja daar hebben wij 3 jaar geleden over gelopen. Geniet nu maar van de mooie Italiaanse steden en het lekkere zonnetje. Tot de volgende week!
    Daag, Hartelijke groetjes en een dikke kus van,
    Pap en Mam uit Baarlo


  3. Sanne P Says:

    Heey Loes en Erik!!
    Door mijn vakantie heb ik een paar verhaaltjes gemist! Ook was ik nog niet geabonneerd op jullie nieuwsbrief dus had ik nog niks ontvangen! Maar ik heb me (onder werktijd inderdaad :p) weer helemaal bijgelezen.
    Wat een verhalen! Het klinkt allemaal als een supermooi avontuur!! Heerlijk!

    Geniet er nog van!!
    xxx


  4. Natasja en Rene Says:

    Ha Loes en Erik,

    Wat een superverhalen! We lezen elke week jullie geplaatste avonturen. Het is altijd weer een verassing wat jullie hebben mee gemaakt. Bij ons is verder niet veel nieuws. Nog 1 weekje werken en dan krijgen wij ook vakantie.
    Geniet van jullie avonturen en we blijven op de hoogte.

    Veel plezier,
    Groetjes Rene en Natasja


  5. Anoniem Says:

    Hey Hey,,

    Ik vind het echt leuk om jullie reis te volgen en jullie verhalen te lezen. Het klinkt echt allemaal heel erg leuk:D
    Ik ben alweer begonnen aan school, morgen ga ik voor de eerste keer naar mijn nieuwe stage school, ik heb er zin in.
    Ik ben benieuwd naar jullie volgende berichtje!!!

    Groetjes,
    Pauline


  6. Marianne S. Says:

    Nou, aangezien wij net terug zijn van Toscane en de Apenijnen met de auto gezien/bereden hebben (door de tunnels), staan wij met open mond te kijken dat jullie dit te fiets doen!
    Geniet van dit prachtige land en we zullen regelmatig komen kijken!

    Groetjes Marianne, Ruud, Thijn en Meike


  7. Mart Roodbeen Says:

    Ha Loes en Erik

    Super leuk hoe jullie alles tastbaar maken
    Ik wens jullie nog heel veel plezier op jullie
    'wereldse onderneming" en ben stieken inderdaad best wel jaloers.

    Ik ben benieuwd waar je de lekkerste pasta hebt gegeten

    sportieve kanogroeten

    Mart Roodbeen


  8. Marleen W Says:

    Leuke manier van schrijven hebben jullie zeg! Dat leest wel fijn :). Wat leuk dat jullie tijd hebben om al die mooie Italiaanse steden te bekijken. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar wat jullie nu allemaal eten.. Dus vertel :)
    En zijn jullie het slapen op een matje nog niet moe?
    Ik moet nog 2 weekjes en dan mag ik ook lekker op vakantie, finally!
    Wederom veel plezier de komende tijd.
    Liefs Marleen W


  9. stans Says:

    En genieten jullie ook van al dat lekkere Italiaanse eten????


  10. Anoniem Says:

    Ha Bikkels!

    Leuk man!!!! Klinkt allemaal heel erg dapper!
    Nu ik jullie gevonden heb blijf ik jullie volgen want ik vind 't toch wel stoer hoor! Fiets ze....

    x Marleen
    (en frank en jip)


Een reactie posten